Враховуючи
тенденції швидкозмінного сьогодення, кожна людина, фахівець, а особливо учитель,
ортом (основним вектором ) для
себе повинен виділяти самоосвіту. Самоосвіту треба сприймати як щось невід’ємне
від розуміння навколишнього світу, соціокультурних потреб сьогодення, як самовдосконалення Я-Особистості.
Навчання протягом життя дає змогу бути на гребні хвилі, серфінгувати разом зі світом.
Безумовно говорити про самоосвіту можна багато. Але потрібно й багато робити в цьому напрямку. Сучасний учитель цікавий своєму учневі, якщо навчається разом з ним, ділиться досвідом у соціальному розвитку, знову ж таки враховуючи потреби на сьогодні.
Мова
не йдеться про самоосвіту щодо вдосконалення фаховості учителя, а взагалі про
його жагу до всебічної самоосвіти та саморозвитку. Наприклад, тенденції
сучасного суспільства показують нам як зараз розвивається соціальне
підприємництво, змінюються пріоритети щодо використання власного досвіду (
зараз ним готові ділитися), безліч напрямків щодо підвищення фінансової
грамотності суспільства та його медіаграмотності. Зараз є недостатнім бути
просто учнем просто вчителем треба бути соціально визнаним та потрібним
суспільству.
Перспективи
розвитку наук STEM напрямків
говорять про зміну цілепокладання вчителя та поглядів на викладання в цілому.
Відкриття в нейрофізіології, біонанотехнології, розвитку біоніки говорять нам
про те, що учитель повинен навчатися разом зі своїми учнями, при чому навчання
повинно проходити за принципом ти мені я тобі: я ( вчитель) -досвід,
системність; ти ( учень) – ідея, гнучкість креативність та критичність
мислення.
Ділячись
досвідом щодо напрямків самоосвіти для учителя, слід виділити дистанційну
фахову освіту широкого спектру : дистанційні он-лайн та оф-лайн курси на таких
відомих навчальних платформах як Прометеус, Відкритий університет майдану, Ед-Ера;
постійне слідкування за розвитком науки та технологій, напрямків у педагогіці; обмін
досвідом на з’їздах учителів ( ed-camp для учителів, фестивалі ідей із залученням соціальних
ініціатив); соціальна активність учителя, як особистості.


Цілком з Вами згодна! Самоосвіта-це ,насамперед, відчуття себе у світі освідченою людиною,гнучкою до змін!))
ОтветитьУдалить