Самоосвіта - вектор навчання протягом життя

Враховуючи тенденції швидкозмінного сьогодення, кожна людина, фахівець, а особливо учитель, ортом (основним вектором ) для себе повинен виділяти самоосвіту. Самоосвіту треба сприймати як щось невід’ємне від розуміння навколишнього світу, соціокультурних потреб сьогодення, як   самовдосконалення Я-Особистості. 


Навчання протягом життя дає змогу бути на гребні хвилі, серфінгувати разом зі світом.
Безумовно говорити про самоосвіту можна багато. Але потрібно й багато робити в цьому напрямку. Сучасний учитель цікавий своєму учневі, якщо навчається разом з ним, ділиться досвідом у соціальному розвитку, знову ж таки враховуючи потреби на сьогодні.
Мова не йдеться про самоосвіту щодо вдосконалення фаховості учителя, а взагалі про його жагу до всебічної самоосвіти та саморозвитку. Наприклад, тенденції сучасного суспільства показують нам як зараз розвивається соціальне підприємництво, змінюються пріоритети щодо використання власного досвіду ( зараз ним готові ділитися), безліч напрямків щодо підвищення фінансової грамотності суспільства та його медіаграмотності. Зараз є недостатнім бути просто учнем просто вчителем треба бути соціально визнаним та потрібним суспільству.
Перспективи розвитку наук STEM напрямків говорять про зміну цілепокладання вчителя та поглядів на викладання в цілому. Відкриття в нейрофізіології, біонанотехнології, розвитку біоніки говорять нам про те, що учитель повинен навчатися разом зі своїми учнями, при чому навчання повинно проходити за принципом ти мені я тобі: я ( вчитель) -досвід, системність; ти ( учень) – ідея, гнучкість креативність та критичність мислення.
Ділячись досвідом щодо напрямків самоосвіти для учителя, слід виділити дистанційну фахову освіту широкого спектру : дистанційні он-лайн та оф-лайн курси на таких відомих навчальних платформах як Прометеус, Відкритий університет майдану, Ед-Ера; постійне слідкування за розвитком науки та технологій, напрямків у педагогіці; обмін досвідом на з’їздах учителів ( ed-camp для учителів, фестивалі ідей із залученням соціальних ініціатив); соціальна активність учителя, як особистості.

1 комментарий:

  1. Цілком з Вами згодна! Самоосвіта-це ,насамперед, відчуття себе у світі освідченою людиною,гнучкою до змін!))

    ОтветитьУдалить

mini EdCamp Solone 2019

Найяскравіша подія цієї весни - афілійована (не)конференція міні-ЕdCamp Solone «Інноваційний старт зі STEM» відбудеться 11 травня...